אסטרטגיה שיווקית היא למעשה תכנון המדיניות של החברה מבחינת השיווק.
אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיה שיווקית היא למעשה תכנון המדיניות של החברה מבחינת השיווק. כל חברה מגדירה לעצמה אסטרטגיה שיווקית. אסטרטגיה שיווקית היא הכלי של החברה לתכנן את הפעילות השיווקית שלה תוך מיקסום היתרונות, התמקדות באותם אלמנטים שיביאו להגברת מכירה של השירות או המוצר, תוך ניצול משאבי החברה בצורה האופטימאלית למטרה זו. אסטרטגיה שיווקית קשורה ישירות לאסטרטגיה העסקית של החברה.
זאת אומרת לאן החברה רוצה להגיע ואיפה ואיך היא רואה את עצמה בעתיד. אסטרטגיה שיווקית כוללת בנוסף למדיניות גם את דרכי הפעולה להשגת מדיניות זו. בחברות גדולות יש אסטרטגיה שיווקית כללית ואסטרטגיה שיווקית עבור כל תחומים, מוצרים ושווקים שונים. יצירת אסטרטגיה שיווקית היא תהליך הכולל מספר שלבים. אסטרטגיה שיווקית כוללת ראשית ניתוח הסביבה העסקית בה פועלת החברה וניתוח מצב של השוק בו היא פועלת. האם השוק בעליה? בקיפאון? האם יש מקום לצמיחה של השוק? מה לגבי החברות המתחרות? מענה על שאלות אלה נותן הערכה של הפוטנציאל של השוק והמתחרים. הרבה פעמים בוחנים גם מהי אסטרטגיה שיווקית של כל אחד מהמתחרים.
אסטרטגיה שיווקית מגדירה את המטרה או המשימה הכללית והנקודתית של העסק. כמו כן מוגדרים במסגרת אסטרטגיה שיווקית שווקי היעד זאת אומרת מי הלקוחות של המוצר או השירות שלנו? האם מדובר בקהל לקוחות הומוגני? הטרוגני וכדומה. מיצוב ומיתוג הן בין המילים המרכזיות בכתיבת אסטרטגיה שיווקית. איך אנחנו רוצים להופיע בציבור? מה אנחנו רוצים לשדר? איזו תדמית אנחנו רוצים שתהיה לנו וגם מתכננים את האסטרטגיה של כל אחד מהמותגים, במקרה של חברות גדולות. בשלב זה בכתיבת אסטרטגיה שיווקית נקבע תמהיל השיווק. זאת אומרת באיזה אמצעים אנחנו הולכים להשיג את המטרות השיווקיות שלנו.במקרים רבים משתפות חברות את משרדי הפרסום שלהם בגיבוש אסטרטגיה שיווקית.