תקשורת שיווקית
תקשורת שיווקית
תקשורת שיווקית היא אחד הביטויים המובהקים של תפקידה ההולך וגדל של התקשורת בארגונים וחברות, והיא בעלת מספר היבט
נועה
פורסם: 6/8/2010
מאמר זה שייך לקטגוריית
תקשורת שיווקית
תקשורת שיווקית
תקשורת שיווקית היא אחד הביטויים המובהקים של תפקידה ההולך וגדל של התקשורת בארגונים וחברות, והיא בעלת מספר היבטים חשובים. תקשורת שיווקית היא אמצעי מהיר, אמין ומדויק להעברת מסרים ועדכונים בתוך החברה והחוצה, אל הספקים והלקוחות של החברה. מכיוון שכל גורם הקשור לחברה בצורה כזו או אחרת מופיע מיידית במאגרי מידע, קל מאוד לעדכן אותו באמצעות תקשורת שיווקית בלחיצת כפתור ובאופן מיידי.
תקשורת שיווקית היא שם כולל לפרסום ושיווק של ערכי ומטרות החברה, אשר אותם היא מפיצה בין עובדיה, לקוחותיה, ספקייה ולעולם כולו. בין אם מדובר על ברכות לרגל החג, עדכון בקו מוצרים חדש או השקה של לוגו מחודש – כל אלו לוקחים חלק במערך תקשורת שיווקית בחברה.
תקשורת שיווקית היא אמצעי לגיבוש חברתי ומבטאת בדרך מהירה ויעלה תקשורת פנים ארגונית. בדרך זו מעדכנים על אירועים אישיים; מארגנים אירועים ומסיבות; מעדכנים על מינויים חדשים או על עזיבות ופיטורי עובדים; מפרסמים משרות חדשות, מעבירים סקרים בנושאים שונים, מפיצים תמונות מאירועים ועוד.
תקשורת שיווקית העושה שימוש באמצעים הנ"ל יעילה במיוחד בחברות גדולות שהתקשורת הבין אישית בהן לוקה בחסר מפאת גודלן.
תקשורת שיווקית עושה שימוש בהקניית ידע מקצועי על ידי קורסים המועברים און-ליין. בדרך זו אין צורך להקצות משאבים כגון מדריכים, כיתות ותיאום מייגע בין הנרשמים, אלא הכול נעשה דרך תקשורת שיווקית פנים ארגונית. בדרך זו יכול כל עובד לעבור קורסים מטעם מקום עבודתו בזמנו הפנוי ובאופן עצמאי. יתר על כן, הקורסים מועברים ונבדקים במערכת עצמה כך שניתן אפילו להעביר קורסים ברמות שונות המותאמות לעובד.
ניתן ללמוד ממאמר זה כי תקשורת שיווקית היא אחד האמצעים הטובים ביותר הקיימים בארגון לעדכונים שותפים, הפצת מסרים ולניהול ידע.