יחצנות
עבודת יחצנות היא דבר חשוב ביותר ואפילו מהותי עבור לקוח היחצן, בין אם מדובר באישיות פוליטית או במנחה טלוויזיה. מכיוון שבימינו התדמית היא זו שקובעת, עבודת יחצנות מתמקדת בהיבט זה ושואפת ליצירת התדמית הנכונה.
עבודת יחצנות מתרכזת סביב התקשורת, על היבטיה השונים – עיתונים, אינטרנט, שלטי חוצות ועוד. היחצן נוהג לשלוח ידיעות לעיתונות, הכוללות תגובות על פעילויות שונות של הלקוח שלו, תמונות וציטוטים. נכון יהיה לומר כי אין ידיעה או תמונה המתפרסמות ללא אישורו והנחייתו של היחצן.
עבודת יחצנות באה לידי ביטוי באירועים שונים: השקות, מסיבות, תצוגות אופנה ועוד אי אלו אירועים חברתיים המרכזים. היחצן הוא המחליט על נוכחותו של הלקוח שלו באירוע יחצנות, מה ילבש ואיך יתבטא. ישנן אירועים או הופעות מסוימות שהיחצן שולל מכול וכול מכיוון שהם עשויים להרוס תדמית מסוימת שהוא בונה עבור. לדוגמה: יחצן לא יאפשר לאישיות פוליטית בחירה להיות נוכח באירוע יחצנות בעל אופי פרובוקטיבי מכיוון שזה עלול לפגוע בתדמית משפחתית ומהוגנת. לעומת זאת, עשוי היחצן להמליץ לשחקן בעל תדמית "בועטת" כן להגיע לאותו אירוע יחצנות.
יחצנות באה לידי ביטוי גם כאשר נדרשים צעדים משקמים לקריירה של לקוח כלשהו. במקרים כאלו ימצב היחצן מחדש את התדמית הפגועה של הלקוח שלו, יבחן את השגיאות שנעשו וכיצד השפיעו לרעה ויתכנן כיצד ימנף מחדש את הקריירה של לקוחו. פעמים רבות תידרש תקופת "צינון" של הדמות הציבורית ואחריה פעולת יחצנות של קידום התדמית החדשה באמצעים תקשורתיים שונים.
עבודת יחצנות היא דבר חשוב ומהותי בחייה של כל דמות ציבורית והיא נעשית בעיקר מול התקשורת בדרכים שונות. שמירה על הנחיותיו של היחצן תקדם את הקריירה של לקוחו ותשמור על התדמית המתאימה לו.