יועץ שיווקי
יועץ שיווקי כשמו כן הוא יועץ לתחום השיווק זאת אומרת לתחום שעוסק בשיפור התוצאות העסקיות של העסק שלך. יועץ שיווקי יכול לתת יעוץ לחברות או לאנשים. יועץ שיווקי יכול להיכנס לתמונה במספר תחנות בחיי העסק. יש הבוחרים להתחיל את דרכם עם יועץ שיווקי.
זאת אומרת, עוד לפני פתיחת העסק הם פונים אל יועץ שיווקי כדי לבנות את האסטרטגיה העסקית-שיווקית כראוי מהבסיס. יועץ שיווקי יבצע מחקרי שוק וימפה את השוק בו העסק שלך פועל, ימפה את קהל או קהלי המטרה של המוצר או השירות שלך ויחדד את היתרונות שיש לעסק שלך לעומת המתחרים. יועץ שיווקי יכול גם לסייע ביצירת מיתוג. אין הבדל בין עסק גדול או קטן מבחינת עבודת יועץ שיווקי מהבחינה הזאת שהתוצאה הסופית צריכה להיות צמיחה של העסק או במילים אחרות – לראות תוצאות.
יש חברות או פרטיים שבוחרים לפנות אל יועץ שיווקי כאשר הם נתקלים בבעיה מסויימת ולא מצליחים להתמודד איתה. גם חברות שיש להן אגפי שיווק גדולים ומכובדים פונות לעיתים אל יועץ שיווקי כאשר הן מגיעות למבוי סתום או כאשר הן מבקשות את עצתו של מישהו שאינו קשור באופן ישיר לעסק. כמו חוות דעת שניה של רופא מומחה. לפעמים בגלל שאנחנו כל כך מעורבים ומכירים את המטריה אנחנו מפספסים דברים שמישהו מבחוץ יוכל לזהות בקלות. יועץ שיווקי חיצוני גם אינו מעורב בפוליטיקה האירגונית ולכן המלצותיו יכולות להתקבל בקלות רבה יותר מאשר המלצות של אנשים מתוך המערכת. אבל לא רק חברות גדולות פונות אל יועץ שיווקי.
גם אנשי מקצוע פרטיים שרוצים להרחיב את העסק שלהם יכולים לפנות לייעוץ של יועץ שיווקי. היתרון של יועץ שיווקי הוא שזה תחום העיסוק שלו והוא מומחה בתחום זה, בעוד שאם אתה פלסטיקאית, מגשר, קוסמטיקאית או אינסטלטור זהו המקצוע בו אתה מומחה ולא בהכרח שתדע לעשות שיווק ופרסום מתאימים כדי לגרום לעסק שלך לגדול ולכן כדאי להתייעץ עם יועץ שיווקי שזה תחום עיסוקו ומומחיותו.